måndag 22 december 2008

2 dagar kvar!

Idag har jag varit i Halmstad och köpt de sista julklapparna. Jag var där t.o.m. 2 gånger eftersom jag hade glömt nycklar hemma. När jag skulle gå till Hedde och fråga om jag kunde va där ett tag så skulle de precis till halmstad så jag valde att följa med igen. Tur var väl det för jag fick reda på att gelé ljusen som jag gjort inte fungerade med sånt gelantin som jag använt. Det hade ju varit synd om den som fick de ljusen.
Det känns jätteskönt att allt med paket är avklarat. Jag trodde ju innan att jag var klar men Elvira får ju inte knäcka mig i att ge julklappar så jag köpte några till, hehe. Evil!

-

- Nu har jag 2 till mamma, 2 till pappa, 2 till Elvira, 1 till kusinen, 1 till mormor och *hemlis* till Hedde, (ifall hon läser detta). Har även köpt 2 till mig själv, man vill ju inte få minst julklappar. Nej nej, det kan vi inte heller riskera.

-
Innan idag så var jag och familjen hemma hos några vi känner. De har världens sötaste lilla tjej (lovar) och hon har ett väldigt snyggt namn måste jag säga.. Elly, hehe.
Vi åt fika och pratade lite om allt möjligt och tillslut så åkte vi hem ungefär vid 10.30 tiden.
Mamma och de ska ju jobba imorgon medan "andra" har lov. Sköööönt!

-

Aja, imorgon ska jag i alla fall plugga matte och franska, skriva julklappsrim & jobba. Usch en värre dan före dopparedan får man ju leta efter alltså. Någon som vill hoppa in och ta över mitt liv bara för imorgon? Trodde inte det nä..
2dagar2dagar2dagar
-
-
På julafton brukar vi leka en lek med hela släkten som går ut på att man ska få så många klappar som möjligt. Det går till så att man slår helt enkelt en tärning och den som får en 6:a får ta ett paket i en hög (alla har köpt en 25:- present var). I slutet så får man ta av varandra när man slår en 6:a.
Brukar ni leka jullekar, eller vad gör ni på julafton?






Bild sen i somras, i Halmstad


Gammal bild sen typ vintern 07

2 kommentarer:

Anonym sa...

samma lek som vi lekte me klassen ju BAARBIE!! haha ;D.. kommer fan inte ihåg att du har varit brunett! :O

EllieFant sa...

SV: joo, haha hela förra vintern ;)