onsdag 5 november 2008

Teater tabbe!

Kom hem från teatern nyss (aja nyss och nyss, typ 1,5 timme sen). På lovet fick vi brev hem från Monica, teaterläraren, där det stod att vi skulle tänka över vår pjäs "Lysistrate", om vi fortfarade ville ha kvar den. Det stod att man kunde skicka in lappen med önskemål till henne. Det stod även att man kunde tänka över det och berätta nästa gång vi kom dit. Inget svårt val tänkte jag och tänkte mycket under lovet. Sen när vi kom dit idag så hade ALLA, utom lilla jag, skickat in lapp. Kände mig lite mobbad, hehe. Monica ba; jahaaaa, nu är det baaara du som inte lämnat lappen. Ooops!
Nu efter mycket om och men så blir det Romeo & Julia vi ska spela. Vi ville först ha in lite humor men det tyckte ju såklaaart inte Monica. Ibland hatar jag henne, hata är ett starkt ord men tyck som ni vill..

Jag hoppas i alla fall att det blir roligare på teatern nu när vi fått vara med och bestämma lite. Jag är mest där för vi har så bra sammanhållning. Själva pjäsen är, precis som McDonalds säger, Ingen BigDeal.

Ciao <3

1 kommentar:

Anonym sa...

hata är ett starkt och mke användbart ord ;D