torsdag 13 november 2008

Chokladtårta med hallontopping!

Imorgon ska jag ha släktkalas! Jippey! Massa presenter, hehe. Så idag har jag och Hedvig bakat en riktigt smarrig tårta (hoppas jag).
Det var nog den lättaste tårta jag gjort i mitt liv, bara att blanda i ingredienser, ungefär som en kladdkaka. Sen skulle man blanda mixade hallon och en slags ost (nästan som philadelphia) som hette Mascarpone. Jag hade ingen aning om vad det var först, det var även väldigt svårt att hitta. Till slut så hittade vi det i alla fall på torghallen, hehe.
Sen skulle vi även göra "chokladgaller" att sätta ovanpå. Kan nog bli fint kan jag tänka mig.

Usch, vilken liten mattant jag känner mig som. Nu har jag skrivit hela inlägget om en tårta. Jaja, det blir intressantare nästa gång. Lovar!


Ciao!

Men bara erkänn att den ser smarrig ut?!




1 kommentar:

Anonym sa...

äntligen uppdaterar du, mupp! :D